Sabtu, 19 Mei 2012

Apa Khabar

Assalamualaikum kepada semua pengunjung blog Coretan Minda ini.
Sudah lama blog ini tak dikemas kini.
 
Banyak isu menarik yang kerap dibincang oleh khalayak belakangan ini. Paling panas ialah isu pilihan raya umum 13 yang entah bila akan berlaku. Semua terletak di tangan PM tapi PM kata belum dapat ilham. Bila agaknya ilham tu nak datang hanya Allah saja yang tahu isi hati PM.

Perhimpunan Bersih 3.0 dah lama berlangsung tapi bahangnya masih terasa. Polis pula tengah cari mereka yang dikatakan melakukan keganasan. Ada pihak pula kata polis juga mengganas pada hari itu. Entah siapa yang betul hanya Allah yang tahu. Satu pihak menuduh SPR tak adil dan telus manakala satu pihak lagi kata SPR telus dan adil. Persoalannya mengapa susah sangat untuk berlaku adil dan telus. Cerita politik ni sampai bila pun tak habis kecuali PM cepat-cepat menghadap YDPA untuk bubar Parlimen.

Tahniah kepada anak-anak didik saya yang cemerlang dalam STPM 2011. Mungkin masih belum terlewat untuk ucapan ini. Semoga semuanya berjaya mendapat tempat di IPT. Saya tumpang bangga. Kepada anak-anak didik saya yang akan menduduki SSTPM 2012 harap dapat berusaha keras untuk lebih berjaya. Jangan suka buang masa dan akhirnya menghampakan harapan ibu bapa. Macam-macam kemudahan belajar disediakan jadi tak patut jika anda gagal. Baru-baru ini beberapa orang telah mendapat komputer 1Malaysia. Gunakan untuk perkara bermanfaat.

Selamat datang kepada anak-anak didik baru 6 Bawah 2012. Agak ramai juga tapi tak tahulah sampai bila mereka akan kekal di Tingkatan 6. Kena kuat semangat untuk berjaya dalam STPM. Tambah-tambah tahun ini sudah mula sistem pentaksiran baharu STPM. Tak boleh relax lagi kerana tak ada istilah honey moon 6 Bawah. Hujung tahun ni sudah ada peperiksaan Penggal 1 STPM. Mesti pulun awal-awal supaya markah yang diperoleh boleh menjamin keputusan yang cemerlang.

Jumpa lagi... Insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan