Rabu, 17 Mac 2010

GELANGGANG RAJA LAWAK 4


Salam, setelah post sebelum ini agak serius, kali ini biarlah kita santai sedikit dengan cerita-cerita berikut.
Kisah 1

"Mama.. hari ini saya dapat markah 100% di Sekolah," kata Kamal kepada mamanya.

"Iya ke??.. macam nilah anak Mama yang pintar..Pelajaran apa yang kamu dapat markah 100%?" tanya ibunya.

"Matematik 30%, Bahasa Melayu 50%, dan Sejarah 20%."

Kisah 2

Seorang gadis yang Bahasa Inggerisnya kacau-bilau... suatu hari terlanggar seorang pelancong
ketika berjalan-jalan di The mall.

Gadis : " I'm sorry "

Pelancong : " I'm sorry, too "

Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu..
dia meneka-neka dan terus menjawab..

Gadis : " I'm sorry. three "

Pelancong : " What are you sorry for? "

Gadis : " I'm sorry, five "

Kisah 3
Dalam suatu perbicaraan di Mahkamah.. Hakim meminta pesalah berdiri untuk diperdengarkan tuduhan. "Saudara didakwa membunuh seorang tua dengan menggunakan gergaji" kata hakim.
Dari belakang terdengar seseorang berteriak... "Kurang ajar!!!"
"Bawa bertenang. Ini Mahkamah!" bentak hakim. Hakim kemudian membacakan lagi tuduhan...
"Saudara juga didakwa melakukan pembunuhan terhadap seorang penjual akhbar dengan menggunakan pisau..!" "Celaka!!!" teriak pengunjung tadi.
"Tenang, Bawa tenang!" teriak hakim dengan keras.
"Dan.. saudara juga dituduh melakukan pembunuhan terhadap seorang posmen dengan menggunakan parang..!" kata hakim. "Keparat!!!" teriak pengunjung tadi tanpa boleh ditahan.
Dengan geram Hakim berkata, "Jika anda tidak boleh berikan alasan kenapa anda berperangai seperti ini.. saya akan perintahkan anda di masukkan ke Hospital Bahagia atas kesalahan menghina mahkahmah!"
"Maaf.. Yang Arif..." pengunjung tadi berkata..."Saya adalah jiran pesalah... sebenarnya setiap kali saya ingin meminjam gergaji, pisau dan parang... dia selalu cakap... tidak ada!"
Kisah 5

Belajar Dua Kali Lebih Cepat
Ah Keong baru tiba dari Selatan China. Dia bercadang untuk belajar bahasa tempatan dengan segera supaya mudah baginya untuk berkomunikasi dengan rakyat tempatan.
Dia ke sebuah kedai buku dan menemui sebuah buku bertajuk "Belajar Bahasa Melayu dalam masa sebulan sahaja". Dia lantas mengambil dua buah buku itu. Taukeh kedai itu bertanya kepadanya "Satu lagi buku ini, untuk kawan awakkah?"
"Ohh tidak, Saya cuma mahu mempelajarinya dalam masa dua minggu sahaja".
Kisah 5
Najman ditanya gurunya. "Najman.. kenapa karangan kamu yang bertajuk "Kucingku" sama seperti karangan Misha?"
"Sebenarnya Misha tu sepupu saya cikgu " jawab Najman ketakutan.
"Kalau ya pun sepupu tetapi kenapa isi dan jalan ceritanya sama 100%?" "Betullah cikgu.. dah karangan yang saya dan Misha tulis adalah berkenaan kucing yang sama mana boleh isi dan jalan ceritanya berlainan...."
Kisah 6
Pada suatu hari.. seorang lelaki pergi kesebuah restoran untuk minum petang...Disebabkan wang yang dibawanya cuma 70 sen saja... dia cuba bertanya harga segelas teh panas dan teh sejuk... lalu pelayan restoran menjawab.. "Teh Panas 70 Sen & Teh Sejuk RM 1.20" Lelaki itu terus meminta teh panas dan apabila pelayan menghantar segelas teh panas mendidih itu lelaki itu tanpa teragak-agak terus meneguk teh panas itu sampai habis dengan lajunya.... Pelayan itu melihat dengan penuh kehairanan.. kerana teh panas mendidih itu boleh habis dalam sekelip mata sahaja... Lalu lelaki itu memberi wang 70 sen dan berkata "Kalau lambat diminum... air ini jadi sejuk... kalau sejuk tak pasal2 saya kena bayar RM 1.20.. lebih baik cepat-cepat diminum kerana wang aku hanya ada 70 sen saja"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan